Rachunki bieżące
Rachunek bieżący, stanowi bezpieczną, korzystną i wygodną formę gromadzenia pieniędzy oraz przeprowadzania rozliczeń pieniężnych.
Za wkłady zgromadzone na rachunku bank odpowiada swoim majątkiem.
Są one objęte gwarancjami określonymi w ustawie o Bankowym Funduszy Gwarancyjnym.
Osoba występująca o otwarcie rachunku składa w banku wniosek o otwarcie bieżącego:
Jeżeli wnioskodawcą jest osoba zajmująca się dzialalnością pozarolniczą (spółka, jednostka samorządu terytorialnego, fundacja, stowarzyszenie) składa następukące dokumenty:
- Zaświadczenie o wpis do ewidencji działalności gospodarczej (wpisie do Krajowego Rejestru Sądowego)
- Decyzje o nadaniu nr NIP,
- Decyzje o nadaniu nr REGON,
- Zaświadczenie o niezaleganiu z urzędu skarbowego,
- Pieczątka,
- Dowody osobiste
Opłaty
zgodnie z taryfą prowizji i opłat
Oprocentowanie
Rachunki bieżące oprocentowanie są według zmiennej stopy procentowej, kapitalizacja odsetek na koniec roku
Korzyści z posiadania rachunku bieżacego:
bezpieczeństwo środków ulokowanych na rachunku,
możliwość regulowania stałych opłat np.: telefonu, energii elektrycznej, bieżące płatności,
informacje o stanie swojego rachunku za pomocą usług Hasło,
obsługa swojego rachunku za pomocą Internetu-dostęp 24 h,
karty: debetowe, typu "charge",
możliwość ubiegania się o kredyt w rachunku bieżącym.
Otwarcie rachunku następuje:
po zawarciu umowy i złożeniu w banku karty wzorów podpisów wraz ze wzorem pieczątki,
po podpisaniu umowy przez obie strony,
Wszystkie te czynności muszą być dokonane w obecności pracownika banku.
Gdy nastąpi otwarcie rachunku klient może złożyć wniosek o:
otrzymanie blankietów czekowych,
kartę debetową, typu "charge",
usługę udzielania informacji - "HASŁO",
INTERNET BANKING,
uruchomić linię kredytową.
Klient może wszelkie płatności regulować osobiście, dokonując polecenia przelewu środków pieniężnych, a także przeprowadzać rozliczenia finansowe za pośrednictwem banku - polecenie zapłaty.
Klient może udzielić pełnomocnictwa osobie posiadającej pełną zdolność do czynności prawnych. Pełnomocnictwa udziela się w obecności upoważnionego pracownika banku składając pisemne oświadczenie woli.
Udzielone pełnomocnictwo uprawnia do dysponowania rachunkiem tj. wpłat i wypłat w jednostkach organizacyjnych banku.
Klient może dokonać zapisu na wypadek śmierci.
Zapis na wypadek śmierci może być odwołany lub zmieniony przez posiadacza rachunku w dowolnym czasie.