Deklaracja dostępności
Bank Spółdzielczy w Sierakowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Banku Spółdzielczego w Sierakowicach.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z wytycznymi W3C WCAG 2.2 z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z wytycznymi
- Wśród opublikowanych grafik 123 zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy.
- Niektóre elementy wizualizacji nie posiadają wystarczającego poziomu kontrastu (w stanie spoczynku i w stanie aktywności).
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi W3C WCAG 2.2. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Zdjęcia nie posiadające opisu alternatywnego lub posiadające opis jednowyrazowy będą sukcesywnie uzupełniane.
Skróty klawiszowe
Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):
- 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
- 1 - wywołanie strony głównej,
- 2 - przejście do menu głównego,
- 3 - przejście do treści strony,
- 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
- 5 - przejście do wyszukiwarki.
Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:
- Windows
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- Linux
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- macOS
- Safari: Ctrl + litera/cyfra
- Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
- Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: {IMIĘ_I_NAZWISKO_OSOBY_LUB_NAZWA_KOMÓRKI_ORGANIZACYJNEJ_ODPOWIEDZIALNEJ_ZA_KONTAKT_W_SPRAWIE_DOSTĘPNOŚCI_CYFROWEJ} {wyedytować link - nie usuwać atrybutu "id" o wartości "a11y-kontakt" znacznika HTML <span>} - mejlowo {ADRES_POCZTY_ELEKTRONICZNEJ_OSOBY_LUB_KOMÓRKI_ORGANIZACYJNEJ_DO_KONTAKTU_W_SPRAWIE_DOSTĘPNOŚCI_CYFROWEJ} {wyedytować link - nie usuwać atrybutu "id" o wartości "a11y-email" znacznika HTML <a>} lub telefonicznie {NUMER_TELEFONU_DO_OSOBY_LUB_KOMÓRKI_ORGANIZACYJNEJ_DO_KONTAKTU_W_SPRAWIE_DOSTĘPNOŚCI_CYFROWEJ} {wyedytować link - nie usuwać atrybutu "id" o wartości "a11y-telefon" znacznika HTML <a>}.
Obsługa skarg związanych z dostępnością cyfrową
Skargę złóż listownie, mailem lub ustnie do naszego kierownictwa:
- {SKARGA_IMIE_NAZWISKO_KIEROWNIKA_PODMIOTU} - {SKARGA_STANOWISKO_KIEROWNICTWA_PODMIOTU},
- Dane teleadresowe: {SKARGA_DANE_TELEADRESOWE},
- Adres e-mail: {SKARGA_ADRES_EMAIL} {wyedytować link},
- Telefon: {SKARGA_TELEFON} {wyedytować link}
podając:
- imię i nazwisko,
- adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu,
oraz wskazując wymagania dostępności, które nie zostały spełnione.
Mamy ustawowy obowiązek rozpatrzyć skargę w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi a w szczególnie skomplikowanych przypadkach w terminie do 60 dni od dnia otrzymania skargi.
Pozostałe informacje
{usunąć całą podsekcję w przypadku nie posiadania aplikacji mobilnych, czyli aplikacji stworzonych samodzielnie lub zamówionych do stworzenia przez podmiot zewnętrzny}Aplikacje mobilne
{NAZWA_PODMIOTU_PUBLICZNEGO} udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
{należy podać informacje dotyczące dostępności architektonicznej; wyczerpujący opis dostępności architektonicznej powinien odpowiadać na pytania:}
{czy osoby na wózku mogą wjechać do budynku, na wszystkie jego kondygnacje;}
{w jaki sposób osoba na wózku inwalidzkim może dostać się do budynku;}
{czy drzwi i ściany szklane oznaczone są kontrastową taśmą;}
{czy schody wyposażone są w poręcze;}
{czy stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami;}
{czy przyciski w windzie oznaczone są alfabetem brajla;}
{czy winda wyposażona jest w komunikaty głosowe;}
{czy jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami;}
{czy jest parking dla osób z niepełnosprawnościami;}
{czy są i gdzie się znajdują tyflomapy;}
{czy pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla;}
{czy podmiot stosuje w swoim budynku dźwiękowe systemu nawigacji dla osób niewidomych;}
{informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.}
{W tej sekcji można podać także inne informacje skierowane do osób z niepełnosprawnościami, na przykład sposób dojazdu komunikacją miejską czy zdjęcie budynku, którego dotyczy opis, informacje o dostępności architektonicznej innych (niż siedziba) budynków podmiotu.}
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
{W opisie konieczne jest podanie informacji o możliwości (lub jej braku) skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego w kontakcie z podmiotem za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej np. przez komunikator.}
{Dobrą praktyką jest podanie w tej sekcji linków do informacji o danym podmiocie przygotowanych w formacie łatwym do czytania i rozumienia (tzw. ETR) oraz przetłumaczonych na polski język migowy.}
{Można także podać inne informacje istotne dla sprawnej komunikacji z podmiotem osób z niepełnosprawnościami, np. informację o zamontowanej w budynku pętli indukcyjnej.}